راه اندازی سیستم انتقال و ثبت اطلاعات مولدهای گازی GEF9 در سیستم کنترل مولد بخار SIEMENS نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

پس از سه سال مطالعه و بررسی توسط کارشناسان شرکت مدیریت تولید برق یزد، سیستم انتقال و ثبت اطلاعات مولدهای گازی GEF9 در سیستم کنترل مولد بخار SIEMENS راه اندازی گردید.  

یکی از نقایص مولدهای گازی و بخار بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه یزد عدم انتقال و ثبت داده های سیستم کنترل مولدهای گازی  در سیستم کنترل مولد بخار بود که علیرغم بررسی صورت گرفته توسط شرکت سازنده و نصب کننده  به دلایل متعدد بویژه تفاوتهای اساسی در برنامه سیستمهای کنترل انجام نگردیده بود.

با توجه به اهمیت موضوع و لزوم ثبت و انتقال داده های اصلی مولدها دو نفر از کارشناسان ابزاردقیق و ANEX شرکت مدیریت تولید برق یزد ضمن مطالعه و تحقیق در خصوص سیستمهای کنترل مولدها ، پس از فعالیتی سه ساله برای اولین بار موفق به نصب و راه اندازی سیستمی جهت انتقال دیتای مولدهای گازی GEF9 با سیستم کنترل SPEEDTRONIC  به سیستم کنترل مولد بخار TELEPERM XP و ثبت و نگهداری آن شدند.

این پروژه که با هزینه اندک و تجهیزات موجود در نیروگاه راه اندازی شده ، به مدت یک ماه است که مورد آزمایش قرار گرفته است. ازجمله محاسن این سیستم ثبت و دسترسی آسان به اطلاعات مولدهای گازی جهت تجزیه و تحلیل و با امکانات داخل کشور میباشد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir