بازسازی مولد G13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

مراحل احیاء و بازسازی واحد G13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با توان متخصصان داخلی در شرکت تعمیرات نیروگاهی در حال انجام می باشد.  

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق یزد با توجه به حادثه پیش آمده جهت این مولد در سال گذشته، قرارداد بازسازی و احیاء مجدد تا راه اندازی این مولد با شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران منعقد شد.
سید محمد حسن جمال الدینی در ادامه این خبر افزود: در پی عقد قرارداد مذکور جهت بازسازی مولد مذکور کلیه پوسته ها، روتورهای توربین و کمپرسور، روتور ژنراتور، پداستال های یاتاقان و سیستم تحریک و ... که معیوب شده بودند جهت اصلاح و بازسازی به شرکت تعمیرات نیروگاهی ارسال گردید و در مرحله اول روتور توربین این مولد با اصلاح و ماشین کاری استاپ شفت ها و دیسکهای توربین با دانش و تلاش و انجام مراحل تخصصی بازسازی گردید و تاکنون اکثر پوسته ها، روتور توربین و تعدادی از پداستال ها و سیستم تحریک رفع عیب شده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد اظهار داشت: روتور ژنراتور علاوه بر اصلاح و ماشین کاری محل یاتاقان ها در حال انجام عملیات نهایی ریواندینگ می باشد .همچنین عملیات اصلاح دیسکهای کمپرسور و RI روتور کمپرسور و ساخت یاتاقانهای ژنراتور نیز در دستور کار می باشد.
جمال الدینی در ادامه بیان کرد که پس از ارسال کلیه پوسته ها به محل سایت برای اولین مرتبه در کشور پوسته ها نسبت به همدیگر تنظیم عمودی و ری پین خواهد شد و بعد از آن مراحل مونتاژ پوسته ها و نصب مولد و مونتاژ انجام خواهد گردید.
وی گفت: با توجه به مدت زمان قرارداد و نیاز به این مولد جهت پیک بار، طی مذاکرات انجام شده با پیمانکار مقرر شد مولد، قبل از نیاز و زمان پیک بار در مدار قرار گیرد. لازم به ذکر است که در این قرارداد شرکت تعمیرات نیروگاهی به عنوان پیمانکار، شرکت مدیریت تولید برق یزد به عنوان دستگاه نظارت و بهره بردار و شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق به عنوان کارفرما می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir