با اتمام عملیات احیاء و بازسازی و با تکیه بر توان تخصصی شرکت های دانش بنیان

مولد شماره 13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد وارد مدار تولید شد

واحد G13 گازی آلستوم نیروگاه یزد با ظرفیت 4/123 مگاوات ، پس از پایان عملیات کامل احیاء و بازسازی، به شبکه سراسری برق کشور پیوست.  



به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، سید محمد حسن جمال الدینی با اعلام این خبر افزود: کار بازسازی مجدد این مولد که در اواخر سال 1399 دچار آسیب بسیار جدی شده بود در دستور کار شرکت قرار گرفت و پس از بررسی ابعاد حادثه و بازدید چند پیمانکار داخلی سرانجام قرارداد احیاء و بازسازی کامل این مولد با شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به کارفرمایی شرکت تولید نیروی برق شرق منعقد گردید.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد در ادامه بیان داشت: با توجه به حجم بالای آسیب وارده به این مولد، عملیات احیاء و بازسازی کامل شامل: رفع دفرمگی پوسته ها، تنظیم عمودی و افقی پوسته ها وتنظیم پداستال برای اولین بار در کشور انجام گرفت.
جهادگران و متخصصان این مرز و بوم  با تکیه بر منابع داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، برای اولین بار در کشور با بازسازی و احیاء کامل این مولد برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور افزودند.
وی با توجه به نیاز کشور به تولید انرژی برق و پایداری شبکه تأکید کرد بلوک سیکل ترکیبی اول (شامل بویلرهای 13 و 14  و بخار S1 ) 320 مگاوات تولید برق می کنند.
خاطر نشان می گردد در حال حاضر با ورود این مولد و بخش بخار آن به شبکه برق، کلیه مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در مدار تولید قرار دارند و این نیروگاه با ظرفیت کامل در حال تولید انرژی پایدار می باشد.

 

 

 

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir