از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون رقم خورد

تولید بیش از 9 میلیون مگاوات ساعت انرژی برق در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد  

  به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق یزد، سید محمد حسن جمال الدینی در گفتگو با خبرنگار نیروگاه یزد ضمن اعلام این خبر به بیان اقدامات صورت گرفته و عملکرد نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد گفت: در حدود 25 ماه گذشته از شروع فعالیت دولت سیزدهم به میزان 9 میلیون و هشتاد و پنج هزار و 545 مگاوات ساعت انرژی برق توسط مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

جمال الدینی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته در این مدت به ساخت داخل تعداد 79 قطعه نیروگاهی توسط کارشناسان و متخصصان نیروگاه اشاره و تأکید کرد: علاوه بر صرفه جویی ریالی و ارزی، گام مؤثری در جهت خودکفایی در ساخت قطعات نیروگاهی برداشته شده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک به کلیه کارکنان خدوم دولت به ویژه کارکنان صنعت برق نیروگاهی کشور بیان داشت؛ فعالیت های افزایش ظرفیت صورت گرفته بر روی مولد شماره 15 نیروگاه با اجرای طرح CT60 برای اولین بار در کشور ، افزایش تولید حدود 11 مگاوات را بر روی این مولد رقم زد.

ایشان همچنین از بهینه سازی سیستم تحریک و راه انداز مولدهای شماره 11 و 12 کرافت نیروگاه یزد برای اولین بار در کشور به دست توانای شرکت های دانش بنیان اشاره و از آن به عنوان دستاوردی مهم در دولت سیزدهم یاد کرد.

سید محمد حسن جمال الدینی در ادامه گفتگو با خبرنگار نیروگاه یزد با اشاره به انجام موفقیت آمیز پروژه های تعمیراتی و آماده سازی مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اظهار داشت , تعداد 6 مورد بازدید اتاق احتراق مولدهای گازی، 8 مورد بازدید 4000 و 8000 ساعته مولدهای گازی V94.2   و 4 مورد بازدید  سالیانه و یک مورد تعمیرات ژنراتور مولدهای بخار S1,S2 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به دست کارشناسان و  متخصصان نیروگاه و استفاده از خدمات شرکت های پیمانکاری و دانش بنیان انجام گردیده است.

مدیر عامل نیروگاه یزد از انجام 2 پروژه تعمیرات اساسی مولدهای شماره 13 و 14 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به عنوان کاری بزرگ در دولت سیزدهم یاد کرد و افزود؛

مولد شماره 13 گازی آلستوم نیروگاه سیکل ترکیبی یزد که در چندسال گذشته دچار حادثه آتش سوزی و تقریباً به طور کلی آسیب دیده بود، در دولت سیزدهم و با دستور وزیر نیرو و مدیران شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به طور کامل احیاء و بازسازی گردید و در خرداد ماه 1401 با تمام توان در مدار تولید قرار گرفت.

انجام این پروژه بزرگ تعمیراتی با توجه به سطح بالای آسیب ناشی از حادثه، به گفته کارشناس شرکت سازنده غیر ممکن بود ولی با همت و استفاده از شرکت های دانش بنیان و داخلی انجام و در مدار قرار گرفت که برگ افتخار دیگری در صنعت نیروگاهی کشور را رقم زد.

ایشان در پایان ضمن تبریک هفته دولت به تمامی همکاران و کارکنان صنعت برق کشور ، اظهار داشت که هم اکنون کلیه مولدهای هشت گانه نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با قدرت نامی حدود 1004 مگاوات در مدار تولید برق قرار دارند و از عموم مردم خواست با توجه به هزینه های بالای تولید برق و سختی های کار در نیروگاه در مصرف برق صرفه جویی و تلاش گران صنعت برق خود را در دولت سیزدهم را یاری نمایند.

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir