نشست خبری مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد با خبرنگاران و اصحاب رسانه

در مرداد ماه سال جاری حدود 570 هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی توسط مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تولید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان 29 درصد افزایش تولید داشته اند  

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق یزد، سید محمد حسن جمال الدینی طی نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت، در خصوص دستاوردهای نیروگاه یزد در دولت سیزدهم و گذر از پیک بار تابستان گزارشی ارائه نمود.
مدیر عامل نیروگاه یزد با اشاره به تعمیرات به موقع مولدها و آمادگی کامل در پیک بار تابستان سال جاری بیان داشت: در حال حاضر مولدهای 8 گانه این نیروگاه با آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند که در 5 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه، رشد تولیدی برابر 23/6 درصدی را داشته اند. همچنین در مرداد ماه سال جاری حدود 570 هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی تولید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان 29 درصد افزایش تولید داشته اند .
لازم به ذکر است که با افزایش تولید در مرداد ماه سال جاری ، رکورد تولید برق در مقایسه با تولید مدت مشابه در شش سال گذشته شکسته شد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال با عنوان مهار تورم_رشد تولید، استفاده از شرکت های دانش بنیان در راه اندازی و تعمیر مولدهای نیروگاهی را مؤثر دانست و اذعان داشت از نیمه دوم سال گذشته تا اوایل سال جاری با استفاده از ظرفیت پیمانکاران داخلی و شرکت های دانش بنیان و پرسنل نیروگاه، تعمیرات کلیه مولدها به موقع با صرف زمانی در حدود 660 روز واحد (معادل 15840 ساعت) انجام گردیده که از مهمترین اقدامات صورت گرفته میتوان به احیاء، بازسازی و در مدار قرار گرفتن دو مولد G13 و  G14 اشاره نمود.
وی با اشاره به تیتر خبری سایت شرکت مادر تخصصی برق حرارتی تحت عنوان" انجام ناممکن ترین تعمیرات نیروگاهی در دولت سیزدهم" بیان داشت: با توجه به آسیب دیدگی جدی مولد G13 نیروگاه یزد و اعلام نظر کارشناس شرکت سازنده مبنی بر عدم استفاده و احیاء مجدد این مولد، با استفاده از توان داخلی و مشارکت شرکتهای دانش بنیان ، موفق به تعمیر و احیای مجدد در اوایل سال 1401 شدیم که در حال حاضر در مدار تولید قرار دارند.
ایشان، استفاده از سیستم تحریک بر روی مولدهای G11 و G12 کرافت برای اولین بار در کشور و ارتقاء تولید 11 مگاواتی و استفاده از طرح CT60 بر روی مولدهای گازی آنسالدو و افزایش تولید حدود 140 هزار مگاواتی را از دیگر موفقیت ها و دستاوردهای دولت سیزدهم برای این نیروگاه دانست.
جمال الدینی اظهار داشت؛ در دو سال گذشته تعداد 80 قطعه نیروگاهی با استغاده از توان شرکت های دانش بنیان، توسط کارشناسان این نیروگاه طراحی و ساخته شده که صرفه جویی ارزی و ریالی را در پی داشته است.
مدیر عامل نیروگاه یزد در پایان سخنان خود اظهار داشت؛ عبور موفق از پیک بار تابستان سال جاری تا کنون تنها با ایثار و فداکاری مجموعه صنعت برق و همراهی مردم در مدیریت مصرف و اطلاع رسانی به موقع و مؤثر خبرنگاران و اصحاب رسانه  محقق شده است و از هموطنان خواست تا با مدیریت و بهینه سازی مصرف برق مجموعه صنعت برق را یاری  نمایند.  
در ادامه خبرنگاران حاضر از خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، مهر، فارس و یزد فردا سوالات خود را با موضوعات مختلف مطرح که از سوی مدیر عامل نیروگاه یزد پاسخ داده شد.

 

 

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir