پست چیست؟

پست محلي است که تجهيزات انتقال انرژي درآن نصب وتبديل ولتاژ انجاممي شودوبا استفاده از کليد ها امکان انجام مانورفراهم مي شود درواقع کاراصلي پست مبدل ولتاژ ياعمل سويچينگ بوده که دربسياري از پستها ترکيب دو حالت فوق ديده مي شود.

همه چیز در مورد مقره ها

 یکی از اجزاء مهم شبکه های فشار قوی ، مقره ها می باشد که بر حسب ولتاژ مورد استفاده و شرایط محیطی از نظر آلودگی و رطوبت ، شکل خاصی به خود می گیرند. وظایف مقره ها در شبکه ها را می توان به صورت زیر بیان نمود :

1. تحمل وزن هادی های خطوط انتقال و توزیع برای نگهداری سیم های هوایی روی پایه ها و دکل ها در بدترین شرایط (یعنی موقعی که ضخامت یخ و برف تشکیل شده روی سیم ها در حداکثر مقدار باشد) را داشته باشد و اصولاً باید بتوانند بیشترین نیروهای مکانیکی وارد شده بر ان ها را تحمل کنند.

2. عایق بندی هادی ها و زمین و بین هادی ها با یکدیگر به عهده مقره است. یعنی مقره ها باید از استقامت الکتریکی کافی برخوردار باشند تا بتوانند بین فازهای شبکه و دکل ها که متصل به زمین هستند ایزولاسیون کافی برای تحمل ولتاژ فازها را داشته باشند. استقامت الکتریکی آن ها باید در حدی باشد کهدر بدترین شرایط (یعنی در حضور رطوبت ، باران ، آلودگی و بروز صاعقه با ولتاژ بالا) دچار شکست کامی الکتریکی نشوند.

پخش بار شبکه توزیع با حضور تولید پراکنده

انتقال و توزیع

محاسبات پخش بار یکی از محاسبات کلیدي براي تعیین رفتار استاتیکی سیستم توزیع می باشد. در حضور تولید پراکنده روشهاي متداول پخش بار توزیع دیگر کارایی لازم را نداشته و لازم است در این روشها تغییراتی حاصل گردد . واحدهاي تولید پراکنده به صورت شین هاي PQ یا PV در محاسبات پخش بار مدل می شوند. شین هاي PQ معمولا به صورت یک بار منفی در مطالعات پخش بار در نظر گرفته می شوند . اما براي مدل کردن شین هاي PV نیاز به فرآیندهاي اضافه تري در حل پخش بار می باشد . در این مقاله روشی بسیار ساده مبتنی بر تکنیک جبران سازي براي مدل کردن شین هاي PV ارائه می گردد . الگوریتم پیشنهادي بر یک سیستم تست 30 باسه براي سناریوهاي مختلف حضور و عدم حضور تولید پراکنده حل و نتایج ارائه می گردند.

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir